Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE powiedział, że przyszedł czas na kolejny etap rozwoju działalności Amazon w Polsce. Oznacza to, że zostanie wprowadzona pełna oferta detaliczna dla polskich konsumentów.
Ponadto przypomniał on, że Amazon już od wielu lat pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w swoich sklepach internetowych na terenie Europy. Do tej pory polscy konsumenci mogli korzystać z wersji niemieckiej (z polską wersją językową) lub brytyjskiej.
Przedsiębiorcy, którzy chcą sprzedawać swoje towary za pośrednictwem platformy Amazon, od wtorku mogą już rejestrować na niej swoje konta. Firma podkreśla także, że ponad połowa towarów sprzedawanych na świecie przez serwisy Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Polska wersja serwisu ma umożliwić polskim przedsiębiorcom dotarcia do klientów na całym świecie. Jak twierdzą przedstawiciele Firmy, ich liczba wynosi ponad 300 mln.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Ma swoje centra logistyczne, ale nie było do tej pory polskiej wersji platformy sprzedażowej. Spółka zatrudnia ponad 18 tys. pracowników w dziewięciu centrach logistycznych: pod Poznaniem, Sosnowcu, Kołbaskowie, dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach, Łodzi, Okmianach i Gliwicach. W 2021 r. Firma uruchomi 10 centrum w Świebodzinie, w którym będzie zatrudniać ponad tysiąc osób.
Amerykański gigant na polskim rynku będzie konkurował między innymi z Allegro. Na podstawie informacje z tej Spółki, w 2020 r. z platformy e-commerce Grupy Allegro korzystało około 13 mln aktywnych kupujących. Dzisiejsze notowania kursu akcji Allegro na warszawskiej giełdzie przyniosły spadek o 7% i jest to największy spadek, odnotowany w grupie spółek WIG20.
<< News