Wzrost sprzedaży papieru toaletowego oraz innych środków higienicznych.

Wzrost sprzedaż środków higienicznych w NiemczechW niemiecki sklepach ponownie wzrosła sprzedaż papieru toaletowego oraz produktów spożywczych o przedłużonym terminie ważności, takich jak makarony i konserwy. Przypomina to sytuację z pierwszej fali epidemii COVID-19 w tym kraju, kiedy sprzedaż papieru toaletowego wzrosła w marcu ponad dwukrotnie.

W ostatnią sobotę zwiększone zakupy środków higienicznych odnotowała większość supermarketów. Nawet w niedzielę klienci stali w kolejkach przed drogeriami. 

W Niemczech powstał pierwszy uliczny automat do papieru toaletowego, zainstalowany przez jednego z niemieckich producentów tego produktu. W automacie można także kupić chusteczki higieniczne i dezynfekujące. Przykładowo za dwie rolki papieru trzeba zapłacić od 1,50 do 2 euro, w zależności od jego gatunku. 

Zakupy na zapas nie są jeszcze powszechnym zjawiskiem w Niemczech. Dotyczy to głównie Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Badenii-Wirtembergii. W południowo-zachodnich Niemczech dużą rolę odgrywa strach przed zamknięciem granic. Przykładowo w miasteczku Kehl w Badenii-Wirtembergii w ostatnich dniach nastąpił ogromny wzrost liczby kupujących z przygranicznego francuskiego regionu Alzacji.

<< News